headerfoto headerfoto headerfoto
 
Algemeen
9-1

WAC 2020

Dit jaar organiseren we, vanwege te weinig aanmeldingen, maar 1 keer winteravondcompetitie. Voor iedereen van 10 jaar en ouder!
Er zal een D/C en een B/A/Senioren competitie gehouden worden. 


We houden het op vrijdag 24 januari. Je kan je opgeven als individu.
Spelregels Winteravondcompetitie:
- Data: vrijdag 24 januari van 19.00-21.00 uur.  - Als je je opgeeft, gaan we er vanuit dat je er bent. -  We spelen 8 vs 8 op halve velden.  - Je geeft je alleen op en wij maken de teams. - Zorg dat je er altijd om 18.45 bent en help even met het klaarzetten van de velden, waar nodig.  - Na afloop en tussen de wedstrijden is er altijd een gezellige borrel(ook alcohol vrij voor de minderjarigen. #Nix18), dus blijf lekker hangen!  - Deelname is voor iedereen (ook niet-leden) vanaf 10 jaar.  - Deelname is gratis. 
Opgeven kan via: https://forms.gle/GFdfCKKR4qqGCkEt7 tot uiterlijk dinsdag 21 januari 23.59 uur.
Verdere details volgen uiterlijk vrijdagochtend 24 januari via de mail. 

Algemeen
20-12

slapstick 2 seizoen 2019-2020

Slapstick 2 seizoen 2019-2020
 
Hallo allemaal!
 
De feestdagen zijn in zicht! Na het lezen van deze slapstick ben je weer op de hoogte van de laatste nieuwtjes!
 
 
Bestuur:
 
Op de Algemene Ledenvergadering (ALV) van 4 november jongsleden zijn onder andere de financiële verantwoording van het hockeyseizoen 2018-2019, de contributie voor het seizoen 2019-2020 en de organisatie van onze hockeyvereniging besproken. Niet iedereen kon bij deze vergadering aanwezig zijn, om deze reden zal er via de managers extra info verspreid worden.
 
Het bestuur bestaande uit voorzitter Sander Renkema en penningmeester Arjen Reinsma zijn het afgelopen seizoen met name druk geweest met het financieel realiseren van het nieuwe waterveld naast de reguliere taken. Gedurende het seizoen is ook zichtbaar geworden dat verschillende taken   binnen het bestuur niet opgepakt konden worden.  
 
Hierdoor is het bestuur gedurende het seizoen ook gestart met het verdelen van taken over diverse commissies. Vervolgens zijn voor deze commissies zogenaamde coördinatoren gezocht. De managers kijgen het organigram, ze zullen dit naar de leden doorsturen!
   
Tijdens de ALV heeft voorzitter Sander Renkema te kennen gegeven niet herkiesbaar te zijn voor een tweede termijn. Sander heeft het 3 jaar gedaan en vindt het tijd het stokje (de voorzittershamer) door te geven aan een nieuwe voorzitter. Sander zal de komende periode nog wel de taken invullen, maar we moeten samen op zoek naar een nieuwe voorzitter. Zie je deze mooie taak zitten? Laat het weten, de komende periode kan Sander een nieuwe voorzitter nog op weg helpen.
 
Charlotte heeft aangegeven te gaan verhuizen, ze zal dus ergens in het voorjaar haar taken tbv de activiteitencommissie en ledenwerfcommissie neerleggen. Vervangers zijn zeer welkom! We horen graag van je.
 
 
Accommodatie:
 
Zoals iedereen weet is het mooie nieuwe veld volop in gebruik. Vanuit de gemeente zijn er echter ook ontwikkelingen die betrekking hebben op de gehele accommodatie van MHC Roden. Er is een integraal sportaccommodatie plan opgesteld vanuit Noordenveld. Er is in kaart gebracht wat er nodig is om de accommodaties in onze gemeente op het wenselijke niveau te brengen en eventueel te verplaatsen. Vanuit de gemeente/overheid is er een bedrag beschikbaar om sportverenigingen te ondersteunen met plannen die hier aan bijdragen. Enige tijd geleden is het bestuur gevraagd aan te leveren wat we met een eventuele subsidie konden doen in dat kader en hebben wij onze ideeën ingebracht.
 
Deze plannen zijn meegenomen in het plan en dit plan is ondertussen in uitvoering. In de gemeenteraad wordt binnenkort het voorstel besproken rondom de subsidies die de gemeente voornemens is uit te keren. In dit voorstel krijgen wij een bedrag van €192.000,- voor veld en verlichting. We hopen natuurlijk dat dit voorstel wordt aangenomen en zullen jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Goed nieuws tot nu toe in ieder geval!
 
 
Feestje A/B en eventueel C/D jeugd
 
Een groep enthousiaste (oud)leden is druk bezig een feestje te organiseren voor de A/B jeugd. Dit feestje zal eind februari plaatsvinden! De kantinecommissie is aangesloten en denkt mee. Het zou natuurlijk heel leuk zijn ook direct iets voor de C/D jeugd te regelen, als we toch een disco in het clubhuis hebben.. we zijn aan het bekijken of we dit georganiseerd kunnen krijgen. Volg de social media en de website/app voor meer info!
 
 
Kantine
 
Vanuit de kantinecommissie willen wij graag laten weten dat er na de winterstop over gegaan wordt op flesjes bier in plaats van tapbier. Alleen voor bijzondere gelegenheden kan in overleg met ons de tap gebruikt worden.  
 
We hebben vanaf september voor maar liefst 710 mensen gekookt op de vrijdagavonden! Na de winterstop gaan we weer door met deze mooie traditie van eten-op-de-club waarvoor we een enthousiaste kookgroep hebben.  
 
Nogmaals vragen wij de medewerking van ouders voor de eerder gecommuniceerde huisregel: vrijdag na 22.00 uur is de kantine alleen open voor 18 plussers.
 
Voor vragen en/of opmerkingen over de kantine zijn we te bereiken via [email protected], maar uiteraard kan je ons ook aanspreken.
 
Groeten Riwka, Vera, José, Dorien, Monique, Sacha, Mirjam en Marja
 


Han Kluppel clubheld van Drenthe!
 
Onlangs is ons erelid Han Kluppel benoemd tot clubheld van Drenthe! Fantastisch natuurlijk dat Han een prijs wint voor alles wat hij als vrijwilliger voor MHC Roden heeft gedaan. Op dit is Roden stond ook al een leuk artikel! Gefeliciteerd Han!!  
 


Vanuit de sponsorcommissie: Wie maakt de sponsorcommissie compleet?
 
Wij zijn nog op zoek naar iemand die met ons de sponsoractiviteiten van MHC Roden wil gaan begeleiden. Op dit moment bestaat de sponsorcommissie uit 2 heren (Arjen Reinsma en Arjan Zinger) en 1 dame (Rodi Nijp). Wij houden ons o.a. bezig met het werven van nieuwe sponsors, we beheren de bestaande contacten, we regelen de borden langs het veld en zijn het aanspreekpunt voor shirtsponsors. Aangezien we dit jaar ook meer sponsors willen betrekken bij de evenementen die georganiseerd gaan worden, hebben we een paar extra handen nodig. Spreken bovenstaande werkzaamheden je aan, neem dan eens contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.   Arjen is te bereiken op telefoonnummer: 06-21546807, Arjan op nummer: 06-27299693 en Rodi op nummer: 06-15366878. De tijdsbesteding is circa 4 uur per maand en is vrij in te vullen. Je kunt met je inzet voor de sponsorcommissie je vrijwilligersbijdrage terugverdienen.
 
Graag tot horens! De Sponsorcommissie
 
 
Onderhoudscommissie:
 
Samen met Mathijs Oudega gaat Arjen het komende seizoen zich inzetten voor de onderhoud commissie. Het komende seizoen gaan we 4 klusochtenden organiseren voor het clubhuis onderhoud. We gaan de ochtenden zoveel mogelijk samen plannen met de veld- en groencommissie, zodat we er een gezellige en efficiënte klusochtend van kunnen maken. In de volgende Slapstick zullen we de data met jullie delen zodat jullie je kunnen inschrijven. Daarnaast zullen we ook het komende seizoen weer meedoen aan de NL Doet dag op 13 en 14 maart 2020. Deze data kunnen jullie dus alvast noteren!
 
 
Hele fijne kerstdagen en een geweldig uiteinde! Sportieve groet,
 
Arjen en Sander
 
 

Algemeen
23-10

Zaaltrainingsschema

De 2e buitenperiode start na de herfstvakantie. In november zullen we nog buiten trainen en wedstrijden spelen, maar vanaf 1 december gaan we weer naar binnen. 
Zoals elk jaar zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid van zalen en kunnen we niet onze eigen uren kiezen. Hierdoor wijken de tijden vaak af van het veldschema en is niet alles op ideale tijdstippen. Dit begrijpen we zelf ook wel, maar we zijn daarnaast wel heel blij dat elk team in de zaal kan trainen. Dat is bij veel clubs niet eens haalbaar. We hopen dus op uw begrip voor de afwijkende (en soms niet ideale) dagen en tijden. 

Hieronder is het voorlopige zaaltrainingsschema te zien. We hopen dat iedereen genoeg tijd heeft om andere activiteiten om de teamtrainingen heen te plannen. Sommige teams worden weer opgesplitst. De zaalcompetitie is een afzonderlijke competitie. Je kan bij een andere club of team spelen dan op het veld. 1-2 teams (MC1-2 en MA1-2) zijn combinatieteams bestaande uit spelers/speelsters die op het veld in verschillende teams spelen. Heren 2 en Dames 1 bestaan uit spelers/speelsters die op het veld bij andere clubs spelen, maar die in de zaalperiode voor hun oude club willen spelen. Deze indelingen zullen half november bekend gemaakt worden. 


Voorlopige trainingsschema zaalperiode (1 december tot en met de voorjaarsvakantie. In de kerstvakantie zijn er GEEN trainingen):

Maandag
Topsportcentrum Leek Zaal 1 (kantinezijde):
16.00-17.15 uur: MixJongens D1 (veldteam: MixE8)
17.15-18.30 uur: Meiden C2 (veldteam: (MC2)

Dinsdag
Topsportcentrum Leek Zaal 1 (kantinezijde):
16.00-17.15 uur: Meiden D3 (veldteam: MD3)
17.15-18.30 uur: Meiden C1 en Meiden C1-2.  (Veldteam MC1 en een deel van veldteam MC2)

Donderdag
Topsportcentrum Leek Zaal 1 (kantinezijde):
18.00-19.00 uur: Meiden D1 (veldteam: MD1)
19.00-20.00 uur: Meiden B1 en Meiden A2 (veldteam MB1 en veldteam MA1)
20.00-21.00 uur: Meiden A1 en Dames 1 (veldteam: Dames 1. In dames 1 spelen speelsters die op het veld ergens anders spelen)
21.00-22.00 uur: Heren 2 (spelers die op het veld ergens anders spelen)

Topsportcentrum Leek Zaal 2 (achterste veld):
19.00-20.00 uur: Meiden A1-2 en Meiden A3 (veldteam MA1 en veldteam MA2)
20.00-21.00 uur: Dames 2 en Dames 3 (veldteam dames 1 en dames 3)
21.00-22.00 uur: Jongens A1 en Heren 1 (veldteam: Heren 1)

Sportcentrum de Hullen
16.00-17.30 uur: MixD2 (veldteam: MixMD2)

Vrijdag
Sportecentrum de Hullen
16.00-17.00 uur: Nieuwelingen F- en E-jeugd en Mix6e2(veldteam: MixF1)
17.00-18.00 uur: M6e1 en M8e1 (veldteams: M6E2 en M6E1)

Het definitieve zaalschema zal half november in de MHC-app gepubliceerd worden.
Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn, dan kunt u deze mailen naar Tim Kühr ([email protected])



Algemeen
1-8

Jaarplanning Junioren

In de bijlage kunt u de jaarplanning voor de junioren vinden(D- tot A-jeugd).

Het 1e voorlopige trainingsschema zal in de 2e week van augustus gepubliceerd worden. De 1e trainingen starten in de week van 26 augustus(tenzij anders afgesproken met je trainer). 
Op zaterdag 31 augustus spelen alle juniorenteams een oefenwedstrijd. Tegenstanders en tijden worden half augustus bekend gemaakt. Maar hou deze datum dus vrij! 


Algemeen
1-8

Jaarplanning Jongste jeugd

In de bijlage kunt u de jaarplanning voor de jongste jeugd vinden (F- tot en met 8-tallen)

Het 1e voorlopige trainingsschema zal in de 2e week van augustus gepubliceerd worden.  De 1e trainingen starten in de week van 26 augustus(tenzij anders afgesproken met je trainer). Er is dan alleen een inlooptraining op de vrijdagmiddag. 
In de week van 2 september starten de reguliere trainingen. 


Jarigen

Gister:
Geen jarigen gisteren
Vandaag:
Geen jarigen vandaag
Morgen:
Geen jarigen morgen
Overmorgen:
Noortje Epema

Sponsoren

Agenda

Nog geen agenda punten.

Contact

Adres
Roderweg 2
9301 RE Roden
050 - 501 63 97
secretariaat@mhcroden.nl